keskiviikko 4. toukokuuta 2011

Apua, 1kk 2vk häihin

Jännitys vaan lisääntyy ja lisääntyy. En voi uskoa, et menen ens kuussa naimisiin ja musta tulee ROUVA! Kaikki tää odottaminen, suunnittelut, järjestelyt ja stressaamiset on sit vihdoin ohi. Ihanaa, kun hääpäivä koittaa. Ja mulla on kolmen yön päästä polttarit!! Kerron sitten tänne, miten ne meni ja mitä me oikein tehtiin :D Mulla kun ei ole hajuakaan.

Mä oon tehnyt tosi paljon hääjärjestelyjä nyt. Olen käynyt ostamassa lasten puuhapöytään askartelutarvikkeita ja tarroja, saippuakuplia (lapsille), kauranjyviä kirkon pihalla heitettäväksi (ja pussittanut ne kultaisiin & viininpunaisiin organzapusseihin), morsiustytön korin josta hän jakaa ainakin nuo kaurapussukat ja ehkä häälahjat, hääviinejä, limsoja, pommacia alkoholittomaksi alkumaljaksi (muille kuohuviini), sukkahousut, paperipusseja karkkibuffettiin. Sen lisäksi olen tilannut boleron, varannut ajan ompelimoon puvun muokkaustöitä varten, tilannut kengät, kuunnellut häämarsseja ja virsiä ja päättänyt häihin tulevat (jos vaan kanttori osaa ne), tehnyt hääsaippuoita (tulevat häälahjaksi vieraille), tehnyt karkkibuffetin jotta tiedän onko karkkia tarpeeksi yms. Aika paljon olen saanut aikaiseksi. Kyselyäkin olen laittanut valokuvaajalle ja meidän kukkien tekijälle. :)

Tässä muutama kuva häälahjasta, saippuoista, karkkibuffetista ja kaurapussukkakorista. Tuo saippua on tosi mitään sanomaton, kun olisin halunnut tehdä kakun muotoisia tai muffinssin muotoisia saippuoita, mutta yksinkertaisesti en jaksa/koitetaan saada ne mahd.halvalla, joten tuo saa riittää.






5 kommenttia:

  1. Mistä oot ostanut nuo saippuatarpeet ja onko ne kuinka vaikeita tehdä? Teitkö jollain ohjeella netistä? Minusta nuo on tosi ihania. Meille tulee kans karkkibuffa ja jotain pientä lahjaa pitäis tehdä.

    VastaaPoista
  2. Jenna, saippuan teko on todella helppoa! Oon harrastanut ennenkin saippuantekoa ja mulla oli vanhoja tarpeita jäljellä, joista tein nuo. Mutta siis sinooperista saa ostaa saippuamassaa palana (valkoista + kirkasta) ja sitten väriainetta ja/tai hajustetta. Sitten massa sulatetaan kattilassa nestemäiseksi, jonka jälkeen siihen laitetaan muutama tippa väriainetta (mä käytin noissa punaista) sekä hajustetta (mä käytin vaniljaa). Voi ostaa valmiita silikonimuotteja mihin massan laittaa kovettumaan mut itse laitoin lasiseen piirakkavuokaan, mistä sit metallisella sydänmuotilla otin noita sydämiä. Helppoa siis, ja sinooperistakin saa ohjeen mukaan. Mulla tuli puolikkaasta saippuapaketista 28 sydänsaippuaa.

    VastaaPoista
  3. Kiitos vinkeistä, täytyypi tehdä sinooperi reissu lähiaikoina! :)

    VastaaPoista
  4. Hei!
    Löysin blogisi tuolta naikkereiden sivulta, allekirjoituksestasi. :)
    Vasta sivun löysin, joten pintaraapaisulla vasta tutustumassa.
    Varsinkin kimppuhaaveet ovat kauniita, sekä löytämäsi korusetti.
    nimim. iialiia

    VastaaPoista
  5. iialia, kiva kun oot eksynyt blogiini! :)

    VastaaPoista